שיעור אחרי שיעור- פרשנט איינגאר

שיעור אחרי שיעור- פרשנט איינגאר

פרגמנט מתוך שיחה .
class after a class – Prashant Iyengar
תרגום ועריכה: אבי אוזילבסקי

שאלה: היום אמרת “objectify the mind “ האם תוכל להסביר את ההוראה המוזרה הזו?

פרשנט איינגאר: מהו אובייקט? אובייקט הוא משהו הניתן לידיעה. דבר העומד לפנייך ואתה יכול
לצפות בו . היוגה מאפשרת לנו לדעת את עצמינו. איך אתה יודע את עצמך?
באופן בסיסי , העניין הוא שאנו מצויים בהזדהות יתר עם המינד. כאשר המינד מאושר- אנחנו
מאושרים, עצוב- אנחנו עצובים, כאשר המיינד נרגש – אנחנו נרגשים.
פסיכולוגיית היוגה אומרת לנו שהמינד נרגש, שהמינד נעצב.
הפילוסופיה ההודית מאמינה ואפילו החכם פטאנג׳אלי אומר; טבעה של הנשמה הוא כזה שאין בה כאב
, הנאה, אובדן, הצלחה, כשלון, מזל, חוסר מזל וכו….
הללו, כולם אינם משל העצמי ואינם משל הנשמה. הם כולם מאפיינים של המינד ( ההכרה) .
בחיים הרגילים שלנו, אן כן, אנחנו כל כך מזדהים עם המינד שאנחנו הופכים להיות המינד.
הפילוסופיה אומרת, המטפיזיקה אומרת שאנחנו לא המינד ( ההכרה) , שהמינד היא כלי שלנו. את/ה לא
הידיים שלך, את/ה לא הרגליים שלך.
אתם אומרים: הידיים שלי, הרגליים שלי, הגוף שלי, המוח שלי,וגם האינטיליגנציה שלי והמיינד שלי.
אתם כל כך מזהים את עצמכם עם המינד שלכם.
כמו אוהב ואהובתו- אם משהו קורה לאהובה, אם היא סובלת, האוהב מתייסר מכיוון שישנה הזדהות
רבה כל כך בין השניים.
באופן דומה, בינינו לבין במינד , בין ה ״אני״ לבין המינד ישנה הזדהות ו״ שליות״ חזקות כל כך ,
שמבחינתינו כל דבר שקורה למינד, קורה לנו.
הפילוסופיה והמטפיזיקה אומרות לנו שהאמת שונה.
זוהי/ זה הוא המינד, והיא אחד הכלים שבתוך אחד החלקים שלך.
כמו שהרגל היא חלק ממך, כמו היד, כמו המוח, באופן דומה המינד היא/הוא רק חלק ממך.
עכשיו- אם אתם רוצים להכיר את המינד, הדרך היחידה היא שהיא תהיה אובייקט. אתם יכולים לדעת
רק אובייקטים, הסובייקט הוא היודע , הסובייקט לא יהפוך לניתן לידיעה.
הסובייקט הוא היודע, האובייקט הוא הניתן לידיעה. לכן אם אנחנו רוצים לדעת את המינד, הכרחי
לעשות אוייקטיביזציה למינד. בפסיכולוגיית היוגה אנחנו מתבוננים בגוף, אנחנו מתבוננים בנשימה
ואנחנו מתבוננים גם בהכרה.
כאשר אתה מתבונן במיינד שלך, במודעות שלך, באופן טבעי זוהי אובייקיטביזציה , אתה עושה את
המיינד אובייקט להתבוננות.
התוצאה של תהליך זה היא התפתחות של סובייקט נעלה.
נניח שמינד א׳ היא הסוביקט שלךובאמצעותו את/ה יודע/ת את הדברים- הספר, השולחן , ההרים,
הנהרות.
עכשיו, מינד א׳ עצמו, הסוביקט המתבונן , החוקר הופך לאובייקט עבור מינד ב׳ המעודנת יותר.
ועכשיו ממשיכים הלאה. כשאתם הופכים את מיינד ב׳ לאובייקט חקירה עולה ומופיעה מינד ג׳ . מה
בעצם קורה כאן? זוהי חדירה פנימה . כמו קילוף שכבות של בצל; עליכם להסיר את הכבה החיצונית
ולהסיר עוד ועוד שכבות מן הבצל כדי להגיע לליבה.
זוהי האובייקטיביזציה של המיינד. כדי שהמיינד המעודן יותר יעלה ויופיע מינד ב׳ הופך לאובייקט ואז
מיינד ג׳ הופך לאובייקט כך עד לליבה. זהו לימוד העצמי או הבנת העצמי.כך אנו מגיעים קרוב יותר אל
ליבת הגוף, כך אנו מעדנים את ההכרה, ולבסוף תהליך זה מאפשר לנולנוע אל עבר הליבה.
זוהי האובייקטיביזציה של המינד המתקיימת בפסיכולוגיה של היוגה.